carian Cari laman

Cara Menghilangkan Noda Air dari Sink Stainless Steel

klasifikasiPanduan Keran 1952 0

Cara Menghilangkan Noda Air dari Sink Stainless Steel

cara menghilangkan noda air dari sinki keluli tahan karat

Kelebihan keluli tahan karat terletak pada ketahanan aus yang tahan lama dan kecantikan yang tahan lama. Walau bagaimanapun, peralatan dapur dan peralatan memasak yang diperbuat daripada bahan ini mungkin diwarnai dari semasa ke semasa. Contohnya, di sink dapur keluli tahan karat, sisa kakisan coklat atau karat ditinggalkan. Noda ini boleh menjadi degil, tetapi ada cara untuk menghilangkannya. Teruskan membaca untuk panduan langkah demi langkah cara membersihkan sinki keluli tahan karat.

Sebelum bermula

Keluli tahan karat adalah aloi keluli dengan kandungan kromium sekurang-kurangnya 10.5%. Kromium menjadikan keluli tahan karat. Apabila terkena udara atau air, kromium tidak mengoksidasi dan berubah warna, tetapi membentuk lapisan pelindung nipis pada keluli tahan karat. Walaupun lapisan pelindung ini dapat dihapuskan, filem pelindung akan terbentuk semula dengan cepat, sebab itulah permukaan keluli tahan karat kelihatan tidak dapat dihancurkan di dapur.

Bahan berkilat ini mudah digores. Ini bukan masalah besar untuk permukaan matte, seperti yang terdapat di beberapa sink, tetapi keluli tahan karat berkilat memerlukan sedikit perawatan untuk menghilangkan noda tanpa menggaru permukaannya.

Periksa permukaan keluli tahan karat anda untuk menentukan sama ada ia mempunyai corak tekstur. Walaupun logam itu sendiri padat, proses pengeluar menggilap permukaan boleh meninggalkan sedikit calar arah. Setiap kali anda menggosok permukaan keluli tahan karat, walaupun anda menggunakan alas yang disebut "tidak tergores", cubalah membersihkan noda dengan lembut ke arah yang sama dengan zarah yang sudah ada di permukaan.

Alat dan bahan yang diperlukan

  • Span Lembut
  • Minyak Zaitun
  • Lemon atau limau nipis
  • Botol semburan
  • Minyak Zaitun
  • Cuka
  • Kain pembersih
  • Serbuk penaik

Panduan penuh mengenai cara menghilangkan noda air dari sinki keluli tahan karat

Langkah 1: Bilas sink

Pertama bilas sink dengan air panas. Sekiranya anda mempunyai dispenser di sink, anda boleh menjalankannya beberapa kali untuk memastikannya tidak tersumbat. Sekiranya anda memulakan dengan permukaan yang sedikit bersih, proses pembersihan akan lebih mudah dan senang. Sekiranya beberapa makanan tersekat di singki, anda boleh membiarkan air panas mengalir di atasnya selama beberapa minit sehingga melonggarkan dan muncul sendiri.

Langkah 2: Lapisi sink

Baking soda adalah salah satu bahan yang berkesan untuk membersihkan sinki keluli tahan karat. Sebenarnya, baking soda atau cuka dapat menyelesaikan kebanyakan masalah pembersihan, seperti singki, tab mandi, menghilangkan noda pewarna rambut, dan juga membersihkan tandas. Untuk membersihkan sinki keluli tahan karat, lapiskan sinki terlebih dahulu dengan lapisan baking soda yang nipis. Lakukan ini di singki lembap. Ini akan membantu baking soda melekat bersama. Ini akan membolehkan anda melapisi tepi dan bahagian bawah sink.

Langkah 3: Gosokkan sepanjang tekstur

Setelah menggunakan baking soda, anda boleh mula menggosoknya pada keluli tahan karat. Gosok ke arah bijirin. Sekiranya sink anda terbuat dari baja yang disikat (anda dapat melihat garis kabur di sinki keluli), sila gosok ke arah garis ini. Ini akan membantu anda membersihkan dengan lebih baik dan menjadikan sink anda lebih tahan lama. Jangan gunakan penggosok yang tinggi. Bulu keluli boleh merosakkan sink dan menyebabkan karat. Malahan gatal pada span dapur biasa boleh menjadi terlalu kasar. Sebaliknya, gunakan span atau tuala yang lebih lembut. Anda boleh membersihkan paip pembuangan dan sudut dengan berus gigi.

Langkah 4: Semburkan cuka

Semburkan cuka putih secara merata di sink dapur. Cuka dan baking soda akan mula berbuih, yang membantu membersihkan sinki keluli tahan karat dengan teliti dan menghilangkan noda air keras tanpa menyebabkan kerosakan.

Langkah 5: Bilas sink dapur

Biarkan cuka dan baking soda duduk sekurang-kurangnya lima minit. Setelah busa reda, anda boleh membilas sinki semula. Sekiranya sinki anda masih kelihatan sangat kotor, atau larutan soda penaik / cuka menjadi coklat, anda mungkin perlu mengulangi langkah sebelumnya.

Langkah 6: Keringkan sinki

Setelah membersihkan sink, lap sehingga kering dengan kain. Wastafel harus selalu dibersihkan kering setelah dibersihkan, kerana noda air muncul.

Langkah 7: Selesaikan sinki

Akhirnya, langkah terakhir untuk menjadikan sink anda kelihatan hebat adalah dengan menyiapkan sink dengan menggunakan kain dan beberapa tetes minyak zaitun. Ini akan menambahkan sedikit kilauan pada keluli serta membuat lapisan pelindung agar sinki anda lebih bersih.

Akhir fikiran

Seperti yang anda lihat, sinki siap jauh lebih bersih daripada yang asalnya. Lap sink setiap kali anda menggunakannya dan lakukan pembersihan dalam setiap beberapa minggu. Singki anda akan berkilat, dijaga dengan baik, dan lebih senang dibersihkan di masa hadapan.

 

Sebelumnya :: Next:
Klik untuk membatalkan balasan
    展开 更多
    Selamat datang ke laman web rasmi WOWOW FAUCET

    loading ...

    Pilih mata wang anda
    USDDolar Amerika Syarikat (AS)
    EUR Euro

    Dalam Troli

    X

    Sejarah Penyemakan

    X