carian Cari laman

Bagaimana Cara Membuat Sekiranya Pancuran Mandi Disekat Lagi? Jangan terburu-buru! Gunakannya untuk Merendam ... Keajaiban! Cepat Beritahu Pelanggan Anda!

klasifikasiBlog 1279 0

Sekolah Perniagaan Bilik Mandi 2020-11-24

Mandi, kita gunakan setiap hari. Tetapi adakah anda mendapati bahawa pancuran mandian yang digunakan untuk jangka waktu penuh dengan bintik-bintik skala kuning? Ini bukan sahaja kelihatan sangat kotor tetapi juga mempengaruhi air yang keluar dari pancuran. Sama ada ia disapu dengan kain atau sikat, setelah banyak usaha, kerak masih sukar dibersihkan. Pada ketika ini, apa yang perlu dilakukan? Jangan terburu-buru! Gadis bilik mandi seterusnya mengajar anda beberapa kaedah mudah ~

 

Kepala Pancuran Tersumbat, Trik Penyelesaiannya.

Kepala pancuran akan tersumbat setelah lama digunakan. Ini sangat semula jadi. Ini tidak bermaksud kepala pancuran pecah, jangan risau, sama sekali tidak perlu membeli yang baru. Ini terutama disebabkan oleh limescale yang terjadi setelah lama membuang air. Anda hanya perlu membongkar kepala pancuran untuk dibersihkan.

1 、 Setelah lama membuang air, sukar bagi sebilangan benda berbutir di paip masuk atau air paip keluar dari lubang keluar, dan akan mudah menyekat lubang keluar. Tanggalkan kepala pancuran dan goncangkan perlahan-lahan saluran masuk air ke bahagian bawah untuk mencurahkan serpihan di dalamnya. Berhati-hatilah untuk menyimpan aksesori semasa melepaskan muncung.

2, pilih bekas yang boleh meletakkan muncung, tuangkan cuka putih, pembersih mangkuk tandas atau pembersih limescale khas, asid lemah. Masukkan muncung ke hujung air rendam selama jangka waktu (1 jam sesuai), gunakan sikat gigi kecil atau sikat bersih lain untuk menyikat, dan kemudian masukkan air untuk membilas.

3, setelah air bilas, lap bersih dengan kain di sekitar lubang air dan permukaan kerak. Temui simpanan yang lebih "degil", jangan gunakan jarum. Gosok dengan kuku sehingga jatuh, dan kemudian bersihkan dengan kain.

 

Kaedah Penyelenggaraan Mandi

1, penggunaan suhu persekitaran tidak boleh melebihi 70 darjah Celsius. Suhu tinggi dan sinar ultraviolet akan sangat mempercepat penuaan pancuran mandian, memendekkan jangka hayat pancuran mandian, jadi pemasangan pancuran sejauh mungkin dari tempat mandi dan sumber haba elektrik yang lain. Pancuran mandi tidak boleh dipasang di bar mandian di bawah, dan jaraknya mestilah lebih dari 60 CM.

2, di kawasan kualiti air keras, sila gunakan pancuran dengan partikel getah atau dengan alat yang lurus bersih. Walaupun lubang keluar pancuran tersumbat dengan skala, lebih mudah dibersihkan. Ingat jangan membongkar pancuran secara paksa. Kerana struktur dalaman mandi yang kompleks, pembongkaran paksa yang tidak profesional akan menyebabkan mandi tidak dapat dikembalikan ke keadaan semula.

3, buka dan tutup keran mandi dan atur cara mandi air jangan terlalu kuat, putar perlahan homeopati. Bahkan keran tradisional, juga tidak perlu menghabiskan banyak tenaga. Beri perhatian khusus kepada pemegang keran, pendakap mandi sebagai pegangan untuk disokong atau digunakan.

4, hos logam kepala pancuran harus disimpan dalam keadaan regangan semula jadi, jangan gegelung pada keran apabila tidak digunakan. Pada masa yang sama, perhatikan sambungan selang dan keran tidak membentuk jalan buntu, agar tidak pecah atau merosakkan selang.

5, setiap enam bulan atau kurang, bilik mandi akan dikeluarkan dan diletakkan di dalam lembangan kecil. Tuangkan dan rendam permukaan dan bahagian dalam bilik mandi dengan cuka putih yang boleh dimakan selama 4-6 jam, kemudian lap permukaan pancuran dengan perlahan dengan kain kapas. Pasang semula penyambung dan masukkan air sebentar, dan tunggu cuka putih dan kerak mengalir keluar bersama air, untuk menghilangkan atau mengurangkan pengaruh kerak pada bilik mandi, dan boleh membawa kesan pensterilan.

 

Petua Membersihkan Pancuran Mandi

1, keran mandi yang dipasang di dinding umumnya lebih menonjol, jadi berhati-hatilah untuk tidak membongkok atau menekannya semasa meletakkan barang. Elakkan bersentuhan dengan cincin dan benda keras lain sebanyak mungkin untuk mengelakkan kecederaan yang boleh membawa maut.

2, teknik pembersihan yang ideal adalah membilas keran dengan air, dan kemudian keringkan semua air di permukaan logam keran dengan kain kapas lembut, kerana air akan membentuk kerak pada permukaan logam setelah penyejatan. Lap dengan lembut, jangan gosok dengan kuat. Keringkan dengan span yang dibasahi dan kulit yang lembut, boleh menjadikan keran berkilau dan bersinar.

3, seperti memerlukan banyak kerja pembersihan, lebih baik menggunakan pembersih kaca ringan ringan, atau cecair lembut tanpa asid, tidak kasar dan serbuk terlarut sepenuhnya, cat larutan tanpa geseran boleh menghilangkan keran pada topeng padat kasar dan penumpukan. Jangan gunakan pembersih kasar, kain atau kain kertas, dan pembersih yang mengandungi asid, getah penggilap atau pembersih kasar. Apabila pembersihan selesai, keluarkan semua detergen dengan air dan keringkan dengan kain kapas lembut.

Sebelumnya :: Next:
Klik untuk membatalkan balasan
    展开 更多
    Selamat datang ke laman web rasmi WOWOW FAUCET

    loading ...

    Pilih mata wang anda
    USDDolar Amerika Syarikat (AS)
    EUR Euro

    Dalam Troli

    X

    Sejarah Penyemakan

    X